Het paleis van Ardimmar

18-11-2011

Qu’Mar was onlangs in het paleis van Ardimmar, in de bergen van Smaragd, waar het al snel niet pluis bleek te zijn. Demonische tentakels kronkelden al jaren door de ondergrondse watergangen en vielen de bewoners van het paleis lastig. Qu’Mar was te gast bij de familie van de Heer-Dienaar, toen de plaag onverdraagzaam werd. Wachters, werklieden, Koningzoekers, niemand was veilig voor de angstaanjagende en grijpgrage tentakels van het kwaad.

Uiteraard ging Qu’Mar de confrontatie aan. Een langdurig gevecht volgde, waarbij hij meegesleurd werd door een ondergrondse rivier. De demon spoog hem uit, ver van het paleis, maar toen had Qu’Mar de geheime schuilplaats van het monster ontdekt.

De rondtrekkende kroniekenverzamelaar Meznir legde het epische gevecht op zijn geheel eigen wijze vast.

Met dank aan Mike Jansen van o.a. Uitgeverij Verschijnsel en Verschijnsel.net voor de illustratie en het paleis van Ardimmar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.